Vivian Galban is an artist that uses photography as a media. I have known Vivian and her artwork for many years, and she never ceases to surprise me with unexpected ways of reintroducing light, image, space, time, body and emotion through her lenses and in her body of works.
Vivian Galban’s video performance continues the artist’s photographic mechanisms and processes research and her interest in exploring the body as part of a human manifestation.
“That which is thought of and spoken of must be” said Parmenides* about the whole universe being one eternal, changeless, motionless, whole.
Between Heaven and Earth is the title of Vivian’s work, that reveals a hybrid human shape in continuous movement, a blurred image that flows like a graceful breathing cycle.
Playing with a feminine and masculine appearance but showing no interest in giving predominance to anything other than the meandering actions of her camera, and through it connect us with the isolation we are all forced to inhabit.
Vivian Galban resorts to this video performance to explore once again her ideas about origin, genesis, creation, anima, end, effect, change and evolution and defines so poetically in Between Heaven and Earth that nothing can come into being and nothing can cease to exist because nothing can have a beginning or have an end.
Claudia Lala
Curator
* Parmenides of Elea: A text and translation with an introduction,1991.
Vivian Galban On Her isolation Experience & Her Work:
Between Heaven and Earth, it is a breath, a cycle that has neither a beginning nor end. When I think of this work, I think of phrases such as: luck and misfortune come in turn, as above so below, pleasure and pain are never far apart or the endless sequence of cycles of life.
It is Soundless, has undefined shaped, connects me to Philip Glass music with repetitive structures, because he considers that the beginning and the end is not the most important part of something, but rather, the present continuous is.
When I was asked to present a work within the context of the pandemic, I felt that Between Heaven and Earth was very related to the current moment: the world as volatile place,
losing control, like a dog biting its own tail.
I think it’s not possible to hold something for ever above, because at some point it falls down, I also understand that both need to exist and that the important issue is to accept and learn from these experiences……
I feel the world is going through something similar right now.
Vivian Galban.
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Vivian Galban es una artista que utiliza la fotografía como medio. Conozco a Vivian y a su obra, desde hace ya, muchos años, y siempre me sorprende con nuevas e inesperadas formas de reintroducir luz, imagen, espacio, tiempo y la sensibilidad del cuerpo a través de sus lentes y en su corpus de obras.
El video de Vivian Galban continúa los mecanismos y procesos fotográficos de investigación de la artista y su interés en explorar el cuerpo como parte de una manifestación humana.
"Lo que se piensa y se habla debe ser", dijo Parménides* acerca de que todo el universo es uno eterno, inmutable, inmóvil, completo.
Entre el cielo y la tierra, es el título del trabajo de Vivian, que revela una forma humana híbrida en movimiento continuo, una imagen borrosa que fluye como un ciclo de respiración elegante.
Jugando con una apariencia femenina y masculina, pero sin mostrar interés en dar predominio a nada más que las acciones serpenteantes de su cámara, y a través de ella conectarnos con el aislamiento que todos estamos obligados a habitar.
Vivian Galban explora en Entre el cielo y la tierra, una vez más, sus ideas sobre el origen, la génesis, la creación, el anima, el final, el efecto, el cambio y la evolución, y define muy poéticamente que nada puede surgir y nada puede dejar de existir porque nada puede tener un principio o un final.
Claudia Lala
Curadora
* Parmenides of Elea: A text and translation with an introduction,1991.
Vivian Galban nos cuenta sobre su experiencia en aislamiento y sobre su obra:
..Entre el cielo y la tierra, es una respiración, un ciclo que no tiene ni comienzo ni fin, pienso en frases como: suerte y desgracia nunca se sabe, lo de arriba y lo de abajo siendo lo mismo, el placer el dolor que en algún punto se tocan y en los ciclos de las cosas….
Si bien el video no tiene sonido, ni identificación especifica, hay para mi, una relación con la música de Philip Glass, quien considera que los principios y los finales no son la parte más importante de las cosas, sino que el continuo presente lo es.
Cuando me propusieron presentar una obra dentro de este contexto de la pandemia, sentí que esta obra se relacionaba mucho con el momento actual y que la identificaba en muchos sentidos con esta idea de que el mundo también está en un continuo sube y baja.
…La imposible idea de poder sostener algo por mucho tiempo arriba, sabiendo que en algún momento el arriba cae, y entendiendo que ambos son necesarios para existir y que lo importante es poder aprender y saber transitar estos dos extremos, porque el abajo es lo que le da sentido al arriba...
Siento que es algo similar a lo que estamos atravesando durante esta situación mundial..
Vivian Galban
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Vivian Galban est une artiste qui utilise la photographie comme médium. Je connais Vivian et son travail depuis de nombreuses années, et elle me surprend toujours avec des façons nouvelles et inattendues de réintroduire la lumière, l'image, l'espace, le temps et la sensibilité du corps humain à travers ses lentilles et dans son corpus d'œuvres.
La vidéo de Vivian Galban poursuit les mécanismes photographiques et les processus de recherche de l'artiste et son intérêt pour l'exploration du corps dans le cadre d'une manifestation humaine.
"Ce qui est pensé et ce qui est dit doit être" dit Parménide * à propos de l'univers entier comme un éternel, immuable, immobile, complet.
“Entre le ciel et la terre” est le titre de l'œuvre de Vivian, révélant une forme humaine hybride en mouvement continu, une image floue qui coule comme un cycle de respiration gracieuse.
Jouant avec une apparence féminine et masculine, mais sans montrer d'intérêt à ne donner prédominance à rien de plus que les actions sinueuses de sa caméra, et à travers elle à se connecter à l'isolement que nous sommes tous obligés d'habiter.
Vivian Galban explore dans “Entre le ciel et la terre” , une fois de plus, ses idées sur l'origine, la genèse, la création, l'anima, la fin, l'effet, le changement et l'évolution, et définit de manière très poétique que rien ne peut surgir et rien ne peut cesser d'exister parce que rien ne peut avoir commencement ou fin.
Claudia Lala
*Parmenides of Elea: A text and translation with an introduction,1991.